MAGYAR REPÜLÉSTÖRTÉNET III.

MAGYAR REPÜLÉSTÖRTÉNET III.

1. MAGYAR - MAGYAR REPÜLÉSTÖRTÉNET III. - Bélyeg rendelési kód: 2006 év bélyegei kompletten
2. ENGLISH - HISTORY OF HUNGARIAN AVIATION III. - Order code of the stamp: 2006 Year stamps complete
3. GERMAN - Ungarisch Aviation III. - Marke die sprechstunde kode: 2006 Jahr Briefmarken komplett

1. MAGYAR - MAGYAR REPÜLÉSTÖRTÉNET III.

A Magyar Posta Zrt. újabb címletek kibocsátásával folytatja a magyar repüléstörténetet bemutató bélyegsorozatát.

A Lockheed gyár a Siriust teljesen fából, különleges rétegeslemez héjszerkezettel építette. A törzs betonsablonra csavart többrétegű falemez összeragasztásából állt, 925 literes fő üzemanyagtartálya a motor tűzfala mögött található. Az első magyar óceánrepülés története kötődik a Lockheed Sirius 8A repülőgéphez. Az Amerikában alakult Magyar Óceánrepülő Bizottság 1930 nyarára a Lockheed repülőgépgyárban vehette át a Sirius típusú repülőgépet és pilótáival megkezdhette a próbákat. Hosszas teszteléseket követően végül 1931 nyarán érkezett el a várva várt indulás pillanata.

Endresz György pilóta – akit azóta óceánrepülőként tartunk számon – és Magyar György a Justice for Hungary nevű géppel vágtak neki a csaknem 6000 km-es távolságnak, amelyet rekordidő, mintegy 26 óra 20 perc alatt tettek meg. Az első magyar óceánrepülésnek óriási nemzetközi visszhangja volt, mivel nem voltak még óceánrepülők, akik ilyen mélyen hatoltak volna be az euró-pai szárazföld belsejébe. (Forrás: Csanádi-Nagyatádi-Winkler: A magyar repülés története)

A Boeing 767-es – két sugárhajtóműves, nagy belső terű, a legújabb technikát felhasználó – utasszállítógép fejlesztése 1978. július 14-én kezdődött el. Az alapmodell, a 767-200 1981. szeptember 26-án szállt fel először. Közepes távolságokra az alapmodell nagyobb saját tömegű változata volt ajánlott, de a 767-200ER nagy hatótávolságú variáns volt. A MALÉV 1993-ban a Boeing 767-200ER járatával hajtotta végre első ízben a Budapest – New York közötti utat.

Az alkalmi bélyegsorozat címletein a repülőgépekről készített grafika, valamint alnyomati elemként a gépek felül- és elölnézeti műszaki rajza látható. Az alkalmi boríték rajzát a bélyegképeken bemutatott repülőgépek útvonalát idéző grafikai kompozíció díszíti. Az alkalmi bélyegző grafikáján a repülés allegorikus megfogalmazásban látható.

Megjelenési időpont: 2006. március 16.

Forrás: Philatelia Hungarica Kft., Magyar Posta

2. ENGLISH - HISTORY OF HUNGARIAN AVIATION III.

Magyar Posta continues its series presenting the history of Hungarian aviation by issuing new denominations.

Lockheed made the Sirius entirely from wood using a special type of plywood. The fuselage was made by adhering several layers of wooden board on a concrete mould. The main 925 litre fuel tank was behind the bulkhead of the engine. The history of the first Hungarian trans-oceanic flight is bound to the Lockheed Sirius 8A. The Hungarian Ocean Aviation Committee, established in America, took possession of the Sirius at the Lockheed aircraft factory in the summer of 1930 and began test flights. After long trials the moment of the long-awaited takeoff arrived in the summer of 1931. Pilot György Endresz – whose name for Hungarians is synonymous with ocean aviation – and navigator Sándor Magyar flew their plane Justice for Hungary 6,000 km in the record time of 26 hours 20 minutes. The first transatlantic flight by Hungarians drew a great deal of international attention as it was the first such flight deep into continental Europe. (Source: Csanádi-Nagyatádi-Winkler: A magyar repülés története [The History of Hungarian Aviation])

The development of the Boeing 767 – a twin-engine airliner with great cabin space and equipped with the latest technology – began on 14 July 1978. The basic model, the 767-200 took to the air for the first time on 26 September 1981. For middle distances the heavier version of the basic model was recommended, while the 767-200ER was the longrange variation. MALÉV Hungarian Airlines first flew from Budapest to New York with a Boeing 767-200ER in 1993.

The denominations of the special series show graphics of the aeroplanes, and technical drawings of the planes from above and the front in the background. The design of the first day cover shows a composition indicating the routes of the aircraft shown on the stamps, and the postmark depicts an allegoric expression of flight.

Date of issue: 16 March 2006

3. GERMAN - Ungarisch Aviation III.

Die Ungarische Post AG wird auch weiterhin neuen Bezeichnungen der Stempel zeigt den ungarischen Aviation Thema.

Lockheed Sirius in einer Fabrik mit Holz, spezielle rétegeslemez héjszerkezettel gebaut. Der Stamm betonsablonra Twisted Sperrholz-Schichten összeragasztásából wurde 925 Liter-Tank zu den wichtigsten Motor hinter einer Firewall. Der erste ungarische óceánrepülés Geschichte besteht darin, die Lockheed Sirius 8A Luftfahrzeugs in Verbindung. Amerika war im Sommer 1930 gründete die Ungarische Óceánrepülő Kommission Lockheed Aircraft Sirius konnte die Art des Piloten und klinische Studien zu beginnen. Schließlich, lange nachdem die Tests, die im Sommer 1931 kommen die lang erwartete Moment der Abreise.

George Endresz Piloten - wer óceánrepülőként betrachten wir - und George der ungarischen Gerechtigkeit für Ungarn hat als Maschine entzieht ihm das in der 6000 km Entfernung, die ein Album über 26 Stunden und 20 Minuten zu tun ist. Der erste ungarische óceánrepülésnek großen internationalen Reaktion war, da gab es noch óceánrepülők diejenigen, die tief in das Euro-päischen Hinterland eingedrungen. (Quelle: Csanádi-Nagyatádi-Winkler: Die Geschichte der ungarischen Luftfahrt)

Die Boeing 767 ist - zwei-jet, High-internal-Plan, mit der neuesten Technologie - utasszállítógép Entwicklung 1978. begann am 14. Juli. Das Basismodell, der Str. 767-200 1981 26. September kamen erste. Durchschnittliche Entfernung des Gewichts der seine eigene Version der grundlegenden Modell wurde empfohlen, aber die 767-200ER Langstrecken-Variante wurde. Im Jahr 1993, Malév Boeing 767-200ER Flug wurde zum ersten Mal in Budapest durchgeführt - New York, zwischen der Straße.

Die Briefmarken des Flugzeugs für den gelegentlichen Grafiken und Drucken im Hintergrund Element bereit, zusätzlich zu den Maschinen und technische Zeichnungen von Front-Display. Die Briefmarken in der Zeichnung gelegentlich Umschlag, in denen Flugzeuge Route angezeigt wird mit grafischen Komposition dekoriert. Die gelegentliche Stempel Grafiken allegorischen Bezug auf die Flug-Display.